Jak rozwija się sprzedaż części rolniczych w internecie?

Rozwój rolnictwa, wielkie zmiany, cyfryzacja i zasięg światowy. To już nie mała wioska, która nie wie co w wielkim mieście się dzieje. Tradycja przekazywana z pokolenia na pokolenie ulega wielkim przemianom, mali i ci duzi przedsiębiorcy rolni coraz chętniej korzystają z nowoczesnych rozwiązań, a także z dużo większą chęcią i pewnością zaczynają korzystać z rozwiązań techniki XXI wieku jakim jest szeroki dostęp do Internetu. Coraz więcej nowoczesnych rolników sięga po swój smartfon, poszerza wiedzę oraz dokonuje internetowych zakupów.
Początek nowej ery, rolnicy robią zakupy internetowe.
Rolnik w obecnych czasach niczym się nie różni od przeciętnego Kowalskiego z wielkiego miasta, powszechny dostęp w niczym ludzi ze wsi nie ogranicza. Szybki Internet to już standard w gospodarstwach rolnych, coraz częściej młodzi, a także i starsze osoby przekonują się do tego typu rozwiązania, do zakupów przez Internet. Dawne czasy odchodzą w zapomnienie, gdzie były problemy z zasięgiem telefonu komórkowego. Jednak bywa to przysłowiowe ale. Miasta to wielki wybuch nowoczesności, różna kultura, czasem wymieszana z całego świata, a polscy rolnicy to nadal tradycjonaliści, którzy wolą dotknąć, zobaczyć na własne oczy kupowany produkt. Czasy szybko się zmieniają i w niedalekiej przyszłości na pewno coraz więcej ludzi związanych z gospodarstwami rolnymi będzie chętnie robić zakupy w Internecie.

Czy zakupy w sieci to, to samo co w sklepie stacjonarnym?

Odpowiedź brzmi jednoznacznie, oczywiście, że nie. Jednak nasuwa się drugie pytanie, czy zakupy internetowe są złe, gorsze od tych tradycyjnych? Tutaj także można znaleźć jednoznaczną odpowiedź, która brzmi nie. Rolnicy poszukują specjalistycznych części, maszyn, wolą zobaczyć coś, obejrzeć, wypytać sprzedawcę, ale dostęp do Internetu to obecnie wiele możliwości. Pewne jest, że elementy urządzeń mają swoje odpowiednie parametry, czy uda nam się dokładnie kupić w Internecie to co będziemy chcieli? Spore grono rolników nadal czuje obawy, nie są pewni, że zakupiony element będzie odpowiedni do maszyny. Jednak warto zwrócić uwagę na sprzedawców internetowych, którzy specjalizują się w sprzęcie oraz częściach rolniczych, dokonują wielu starań by przedstawiony produkt był dokładnie opisany, sfotografowany. Bardzo często można zapoznać się z rysunkiem technicznym z wszystkimi parametrami. Jedną z takich firm jest sklep internetowy E-skladnica.pl, która należy go grupy zajmującej się asortymentem technicznego wyposażenia rolnictwa „Grupa CzesciRolnicze.pl”. Ten sklep szczególnie polecamy, ponieważ znamy już go od dawna i nigdy nas nie zawiódł. W czasach, gdzie zakupy internetowe są doskonale rozwinięte na skalę światową nie musimy się obawiać o zwrot ewentualnie nietrafionego przedmiotu, państwo zapewnia nam 14 dniowy zwrot, jednak wiele firm często wydłuża swój termin, oczywiście na korzyść klienta.
Osobom, które nie chcą spróbować czegoś nowego zawsze będą się opierać oraz wyszukiwać kolejnych wad. Jedyne co może powstrzymywać przed zakupami w Internecie jest brak możliwości dotknięcia produktu. Często jednak jest to błędne postrzeganie, gdyż wiele sklepów jest za małych, by w swoim stacjonarnym magazynie przechowywać wszystkie dostępne na rynku elementy, Internet oferuje nam szeroki dostęp do każdego pożądanego elementu.

Jacy są polscy rolnicy?

Zmiany, zmiany, zmiany, polski rolnik to już nie tylko dziadek i babcia, coraz częściej na gospodarce zostają młodzi ludzie, którzy odziedziczają swoje posiadłości po rodzicach, dziadkach, jednak to nie wszystko, wielu młodych rolników swoje gospodarstwa prowadzi z rodzicami. Obecnie coraz większa grupa gospodarzy korzysta z Internetu, wykonuje swój pierwszy krok w świecie online.

Czy wielkość zakupionego produktu ma znaczenie?
Szeroko rozwinięta sprzedaż internetowa przygotowana jest na wszystko, wielkość zakupionego produktu oczywiście nie ma znaczenia, czy jest to mała część, czy większy element, a może nawet cały zestaw. Wysyłka jest możliwa na cały świat, sprawdzone firmy kurierskie bezpiecznie nasze zakupy dowiozą do naszego domu. Jest to bardzo dogodne rozwiązanie, kupując w stacjonarnym sklepie sami musimy zadbać o odpowiedni transport, a z tym czasem bywa różnie.
Zalet oferowanej nowoczesnej usługi jest więcej, rolnicy skłaniają się ku wygodzie i dużym wyborze, szerokim asortymencie. Teoretycznie każdy rolnik może zrobić zakupy wykorzystując smartfon, laptop. Innym, decydującym czynnikiem, kiedy pada pozytywna decyzja o zakupach w Internecie jest oczywiście cena, sieć oferuje dużo tańsze możliwości, dodatkowo różne promocje, rabaty. Sumując, części rolnicze czasem bywają kupione za pół ceny. Wszystko się opłaca.


Ponowne zakupy.
Oczywiście bywają nieuczciwi sprzedawcy, którzy próbują kogoś naciągnąć, za niewielkie pieniądze sprzedać coś co może zaszkodzić naszemu urządzeniu. Jednak gdy komuś zależy na kliencie dokłada swoich największych starań do tego by osoba robiąca zakupy do sklepu wróciła. Miłym upominkiem są przeróżne gadżety, gdzie klienci bardzo pozytywnie wspominają otrzymany długopis, breloczek czy inny drobny upominek. Liczba klientów nadal nie osiąga 100% powrotów, przedsiębiorcy Internetowi muszą walczyć o swoich klientów, zapewnić im odpowiednie bezpieczeństwo i komfort. Ogromną pomoc niosą media społecznościowe, gdzie firmy otrzymują bezpośrednie uwagi co robią dobrze, a co źle. Na co zwrócić swoja uwagę podczas kolejnej transakcji.


Niepewność.
Liczby rolników kupujących w Internecie z dnia na dzień wzrastają, jednak jest jeszcze spora grupa osób, które nadal obawiają się tej możliwości. Wiele zalet, ale i strachu, czy jest coś co może przekonać młodego przedsiębiorcę do internetowych zakupów? Oczywiście, oszczędność czasu, wybrany element, często zaledwie w kilka dobrych godzin może trafić pod drzwi domu, nie musimy pokonywać wielu kilometrów do oddalonego sklepu, gdzie znajdziemy duży pawilon rolniczy. Stracony czas, a na miejscu może się okazać, że elementu nie ma. Inną ważną cechą jest możliwość dokonania zakupu przez telefon, opcja dla osób starszych, które nie potrafią się biegle posługiwać smartfonem czy komputerem. Często na linii obsługi pracują kompetentne i pomocne osoby, które będą potrafiły doradzić, doradca techniczny przedstawi produkt w sposób profesjonalny.


Podsumowanie jest bardzo proste, nowe technologie, to dobra rzecz, warto podjąć próbę otworzenia się na wirtualny świat, który potrafi zapewnić oszczędność nie tylko pieniędzy, ale i czasu.

Jan Solidny