Dzień dobry, nazywam się Jan Solidny i będę sprawdzał dla Państwa jakość części, która jest kształtowana nie tylko w procesie produkcji. Jakość wytwarzanego wyrobu zależy również od innych czynników między innymi:
-przygotowanie produkcji i jej przebieg,
– sposób jej organizacji,
-kwalifikacje załogi i personelu zarządzającego,
-zapewnienie obsługi gwarancyjnej.
System zarządzania jakością oparty jest między innymi na normach Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej, która została założona w 1946 roku w Londynie jej skrót to ISO ( ISO – ang. International Organization for Standardization fr. Organisation internationale de normalisation). Organizacja ta jest organizacją porządkową zrzeszającą wszystkie krajowe organizacje normalizacyjne. Stosowanie takiego systemu zarządzania jakością oznacza sterowanie całą działalnością producenta począwszy od pierwszych kontaktów z rynkiem, a kończąc na organizacji konstrukcji i badań, aby uzyskać produkty właściwe jakościowo. Jakość wytworzonego produktu jest dla konsumenta niezwykle ważna, przecież wydając pieniądze na jakiś produkt chcemy, aby spełniał nasze wymagania jakościowe i żeby służył nam jak najdłużej.